Anketa
Z které fakulty UTB se podaří nabrat nejvíce nových členů Skřítka?

FT (693 hl.)

Administrace

Napříč Polskem III. - Vykoupat a domů

Vydáno dne 20. 11. 2010

Ráno stopuji polského obdivovatele Německa. Trošku přehání, tak mu začínám vychvalovat Poláky, aby nabral sebevědomí. V malé vesničce jdu na nákup do místního minikonzumu. Prodavačka je ze mne trochu vyjevená, jakoby v životě neviděla krosnu, kterou u ní příjemně naplním.

Napříč Polskem II. - A přeci k Baltu

Vydáno dne 31. 10. 2010

Když se tak pídím po tom, proč vlastně stopuju, už to dávno není z šetrnosti, ale pro chuť podívat se na svět skrze cizí zrak. Asi už bych nespočítal všechny ty řidiče, kteří přede mne leckdy rozestřou celý svůj život, nebo aspoň půl.

Napříč Polskem I. - Osvětim

Vydáno dne 14. 10. 2010

Po čase jsem vytáhl dálší ze svých cestovatelských příběhů. Ve třech článcích zveřejněných vždy po týdnu popíšu sólo stopařské dobrodružství odehrávající se 23.–30. 9. 2003. Trasa vedla přes Osvětim k Baltskému moři a zpět.

Prázdniny v Řecku II – cesta

Vydáno dne 18. 10. 2009

Konečně přišel den D, den odjezdu, sobota 2. června 2007. Po celou dobu jsem se těšil, ale na poslední chvíli se o mě pokoušely obavy, zda dělám dobře, když se tak zostra pouštím do takového dobrodružství. Možná to bylo také proto, že poslední dva dny před odjezdem jsem trávil doma zcela sám.

( Celý článek... | Autor: V.Tom | Informační e-mailVytisknout článek)

Prázdniny v Řecku I – jak se to všechno seběhlo

Vydáno dne 11. 10. 2009

Byl podzim 2006, když jsem se úplnou náhodou dozvěděl od vedoucího své bakalářky o jazykovém konkurzu na prázdninové stáže v zahraničí organizované zlínskou organizací IAESTE při UTB. Mělo to jeden háček – o konkurzu jsem se dozvěděl den předem. Přesto, že jsem neměl vůbec žádné ambice někam vycestovat, a ani jsem do té doby nikdy pořádně v zahraničí nebyl, na konkurz jsem zašel a k mému mírnému překvapení jsem jej úspěšně absolvoval.

( Celý článek... | Autor: V.Tom | Informační e-mailVytisknout článek)

Sýrie IV. - Křižáckou stezkou

Vydáno dne 13. 04. 2009

Na velmi živém trhu nakupujeme svačiny na odpoledne, ovoce stojí pár korun, což pochopíme, až když náš autobus projíždí nekonečnými sady dozrávajících pomerančů, grepů a dalších produktů syrské půdy. Z vesničky kousek od moře pokračujeme pěšky k první ze sérii pozůstatků po křižáckých výpravách, ke Qal´aat Salahiddin - Saladinovu hradu. Křižáci, kteří se při své první výpravě dostali až do Jeruzaléma, vybudovali na své cestě hrady, tvořící opěrné body v oblasti.

Sýrie III. - Od Iráku k Turecku

Vydáno dne 26. 03. 2009

Ráno je za oknem zvláštně žluto. Vzduch je plný písečného prachu, kterým jen stěží proniká slunce. Snídaně se protahuje, protože se nám vůbec nechce do té prapodivné bouřky. Až když rozeznáváme obrysy okolních domů, sbalíme batohy a vyrážíme směr nádraží.

Sýrie II. - Dál na východ

Vydáno dne 12. 03. 2009

Ráno necháváme batohy v hotelu a vyrážíme k vykopávkám, které už z dálky udivují svou výstavností. Palmyra musela být v době největšího rozkvětu (3.stol.) skutečnou perlou pouště. Bohatla z karavan, s výsadním právem neplátce daní Římanům.

Sýrie I. - Z Damašku do Palmyry

Vydáno dne 03. 03. 2009

Založil jsem novou rubriku aktualit "Reportáže", ve které by mohly vycházet naše zážitky, zkušenosti a informace z cestování po světě nebo prostě z akcí, které jsme sice podnikli mimo rámec kmene, ale čtení o nich může být zajímavé pro všechny. Zároveň je to doplnění našich cestovatelských večerů spojených s projekcí fotek - hned začátkem jara si jeden takový uděláme. První reportáž je z třítýdenní cesty po Sýrii a Jordánsku začínající 21. února 2002, tedy ještě v relativně klidné době před válkou v Iráku. Vzhledem k obsáhlosti ji rozdělím na čtyři díly, které postupně vyjdou v následujícím měsíci. Hezké počtení přeji.